Deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy Gołańcz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.golancz.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Brak dostępności lub niepełna dostępność plików załączników w formacie PDF. (powód: Brak możliwości OCR-owania skanów.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dodatkowe informacje dotyczące dostępności znajdują się w poniższym zarządzeniu:
https://bip.golancz.pl/wiadomosci/14671/wiadomosc/597534/zarzadzenie_nr_oa005067a2021_burmistrza_miasta_i_gminy_golancz_z

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Mateusz Gawkowski

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do głównego wejścia do budynku prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. Przy głównym wejściu znajdują się automatycznie otwierane drzwi przesuwne. Drzwi rozsuwane prowadzą bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta (dalej BOI). Wejścia budynku nie posiadają lokalizatorów dźwiękowych dla osób słabowidzących i niewidomych.

Dostosowanie korytarzy

W budynku nie ma poziomych oznaczeń informacyjno-dotykowych umożliwiających poruszanie się po budynku osobom słabowidzącym i niewidomym. W budynku nie ma oznaczeń na drzwiach czytelnych dla osób słabowidzących i niewidomych.

Dostosowanie schodów

Schody zarówno te wewnątrz budynku jak i te wejściowe posiadają wypukłości antypoślizgowe.

Dostosowanie wind

Biura i pomieszczenia na I i II piętrze są niedostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami (brak windy);

Dostępność pochylni

Od strony wschodniej budynku znajduje się pochylnia, dzięki której osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi mogą łatwo wejść do budynku urzędu poprzez automatyczne, rozsuwane i przeszklone drzwi.

Dostępność platform

Brak platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem Urzędu znajdują się miejsca parkingowe przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoby z psami asystującymi mogą wejść do budynku urzędu i biur.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Zapewniamy tłumacza języka migowego na miejscu. Urząd nie umożliwia wykorzystania na bieżąco zdalnego dostępu online do usług tłumacza języka migowego przez strony internetowe i aplikacje. W przypadku chęci skorzystania z usługi tłumacza migowego należy przynajmniej 3 dni przed planowaną wizytą zgłosić ten zamiar do Urzędu, a także wskazać metodę komunikowania się.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 grudnia 2019 11:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Kamil Siwka
Ilość wyświetleń: 2588
17 lipca 2024 11:40 (Mateusz Gawkowski) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
10 lipca 2024 14:58 (Mateusz Gawkowski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
05 kwietnia 2023 09:41 (Kamil Siwka) - Aktualizacja deklaracji dostepności.