Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Dokument stwierdzający tożsamość.
  2. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania (wniosek musi zostać podpisany przez wyborcę nawet jeśli zaświadczenie odbiera pełnomocnik).

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Gołańcz
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastępca Kierownika USC - pok. nr 5
ul. dr P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
tel. (067) 26-83-323, (067) 26-15-911 w. 23

Opłaty

brak

Termin i sposób załatwienia

niezwłocznie

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy,
  2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie spisu wyborców,
  3. Postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 11 marca 2024 r. w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego.

Tryb odwoławczy

brak

Inne informacje

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się pisemnie lub w formie elektronicznej. 

2. Zaświadczenie odbiera się za pokwitowaniem osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę, przy czym w upoważnieniu należy wskazać imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL wyborcy.

3. Wyborca, który otrzymał zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie skreślony ze spisu wyborców, w którym jest ujęty. 

4. Zaświadczenia o prawie do głosowania wydaje się do dnia 29 maja 2025 r.

5. W wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta oraz w referendum lokalnym zaświadczeń o prawie do głosowania nie wydaje się.



Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 października 2011 17:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Rakoczy
Ilość wyświetleń: 3037
20 maja 2025 12:17 (Marzena Mendlikowska) - Dodanie załącznika.
20 maja 2025 12:17 (Marzena Mendlikowska) - Usunięcie załącznika.
20 maja 2025 12:16 (Marzena Mendlikowska) - Aktualizacja danych sprawy.