Zgłoszenia dziecka żywego należy dokonać w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia dziecka (w przypadku urodzenia dziecka martwego - 3 dni), przedkładając jednocześnie następujące dokumenty:
a) dowód osobisty lub paszport - do wglądu;
b) odpis skrócony aktu małżeństwa (Nie ma wymogu przedkładania odpisu aktu małżeństwa. Jeżeli związek małżeński zawarty został poza Gołańczą a Zgłaszający urodzenie posiada odpis, prosimy o jego zabranie).
W przypadkach urodzenia dziecka, którego rodzice nie pozostają w związku małżeńskim proszę o zapoznanie się ze sprawą "Uznanie ojcostwa".
Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia oraz protokół zgłoszenia urodzenia.
URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
Kierownik: mgr BARTOSZ BIELECKI
ul. Dr P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
pokój nr 1
tel. (067) 26-83-322 (067) 26-15-911 w.22, usc@golancz.pl
• brak
• niezwłocznie
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741).
2.Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. – kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U.2015.583 – j.t.),
3.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2015.388- j.t.)
Od decyzji, odmawiającej sporządzenia aktu urodzenia, wydanej przez Kierownika USC Gołańcz, przysługuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Gołańcz