Udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
  • dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych.

Miejsce złożenia dokumentów

URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastępca Kierownika USC - pok. nr 5
ul. Dr P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
tel. (067) 26-83-323, (067)26-15-911 w.23

Opłaty

Opłata w wys. 31 zł za jednostkową informację. Opłatę należy uiścić w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gołańcz, (pok. nr 3) lub na rachunek bankowy Pałuckiego Banku Spółdzielczego w Wągrowcu, oddział w Gołańczy 69-8959-0001-3900-0316-2000-0020 (dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku) z zaznaczeniem „opłata za udostępnienie danych”.

1. Nieodpłatnie udostępnienie danych otrzymują:

  • organy administracji publicznej, sądy, prokuratura

  • Policja

  • Straż Graniczna

  • Służba Więzienna

  • Służba Kontrwywiadu Wojskowego i Służba Wywiadu Wojskowego

  • Służba Celna

  • Centralne Biuro Antykorupcyjne

  • Żandarmeria Wojskowa

  • Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencja Wywiadu,

  • Biuro Ochrony Rządu,

  • organy kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego

  • Szef Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych

  • straże gminne ( miejskie )

  • państwowe i komunalne jednostki organizacyjne oraz inne podmioty – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach
  • Polski Czerwony Krzyż – w zakresie danych osób poszukiwanych.

 

2. Odpłatnie otrzymują:    

  • osoby i jednostki organizacyjne - jeśli wykażą interes prawny
  • jednostki organizacyjne jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych lub badania opinii publicznej (dane muszą być tak zmodyfikowane aby nie można było ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą),
  • inne osoby i podmioty po uwiarygodnieniu interesu faktycznego i za zgodą osób, których wnioski dotyczą



Termin i sposób załatwienia

Informację o jednostkowych danych osobowych uzyskuje się w terminie 7 dni, a w przypadku przesłania zapytania o informację o danych osobowych drogą korespondencyjną w terminie 14 dni od daty wpływu wniosku.

Dane jednostkowe uzyskane ze zbiorów meldunkowych lub zbioru PESEL dotyczą:

  • danych jednej osoby  lub
  • imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem

Podstawa prawna

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r., poz.1382 ze zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL ( Dz. U. z 2017 r., poz. 2482 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U. z 2018 r., poz.2523 ze zm.).


Tryb odwoławczy

Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy w Gołańczy pok. nr 3). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Inne informacje

Sprawę załatwia:
URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
ul. Dr P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastepca Kierownika USC - pok. nr 5
tel. (067) 26-83-323, (067)26-15-911 w.23

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 listopada 2008 09:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Rakoczy
Ilość wyświetleń: 2862
30 stycznia 2019 13:30 Marzena Mendlikowska - Aktualizacja danych sprawy.
29 stycznia 2019 15:03 Marzena Mendlikowska - Dodanie załącznika.
29 stycznia 2019 15:02 Marzena Mendlikowska - Aktualizacja danych sprawy.