1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego jest przygotowywany przez pracownika ewidencji ludności.
2. Załączniki:
1 FOTOGRAFIA - wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, wykonana na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek, kolorowa, o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźne oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nie przesłoniętymi włosami z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastępca Kierownika USC - pok. nr 5
ul. dr. P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
tel. (067) 26-83-323, (067)2615-911 w. 23
1. Opłata:
brak opłaty
Do 30 dni.
Nie przysługuje.
WNIOSEK SKŁADA:
Osoba powyżej 5 roku życia dla której ma być wydany dowód osobisty musi być obecna przy składaniu wniosku. Podczas składania wniosku o dowód osobisty pobiera się odciski palców od osób, które ukończyły 12. rok życia. Dowód osobisty dla osób, które ukończyły 12. rok życia wydaje się na 10 lat, dla dzieci poniżej 12. roku życia na 5 lat.
WNIOSEK O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO SKŁADA SIĘ :
Wszystkie dowody wydane przed dniem 01 marca 2015 r. zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych.
UWAGA: Zmiana adresu dokonana przed 1 marca 2015 r. skutkuje unieważnieniem dowodu osobistego po 3 miesiącach i wymaga złożenia wniosku o wydanie nowego dokumentu.
Zmiana adresu zameldowania posiadacza dowodu osobistego po 01 MARCA 2015r. nie stanowi podstawy do jego wymiany.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć w dowolnym urzędzie gminy, niezależnie od miejsca zameldowania.
ODBIÓR DOWODU OSOBISTEGO
Dowód osobisty odbiera się osobiście w urzędzie gminy, w którym został złożony wniosek z wyjątkiem:
Odbioru dowodu można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania odbioru dowodu osobistego dla osób, których wniosek został przyjęty w miejscu ich pobytu z uwagi na chorobę, niepełnosprawność lub inną niedającą się pokonać przeszkodę powstałą po dniu złożenia wniosku.
- osoby, która nie ukończyła 5. roku życia
- ukończyła 5. rok życia i nie ukończyła 12. roku życia, jeżeli osoba ta była obecna przy składaniu wniosku
Dowód odbiera :
Informację czy dowód osobisty jest gotowy do odbioru można uzyskać na stronie :https://www.obywatel.gov.pl/dowody-osobiste/sprawdz-czy-twoj-dowod-osobisty-jest-gotowy
Osoba odbierająca dowód przedkłada dotychczasowy dowód osobisty (który podlega unieważnieniu w chwili odbioru ) lub dokument potwierdzający legalność pobytu osoby, która nabyła obywatelstwo polskie (który zwraca przy odbiorze dowodu osobistego).
Utratę dowodu lub uszkodzenie należy zgłosić na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego :
Uszkodzony dowód stanowi załącznik do formularza.
Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 12. roku życia, jest ważny przez okres 5 lat; wydany osobie, która ukończyła 12. rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego.
Sprawę załatwia:
URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
ul. dr. P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastępca Kierownika USC - pok. nr 5
tel. (067) 26-83-323, (067) 2615-911 w. 23
e-mail: ewidencja@golancz.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Gołańcz