1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego jest przygotowywany przez pracownika ewidencji ludności.
2. Dowód osobisty, a w przypadku jego braku ważny paszport.
3. Załączniki:
1 FOTOGRAFIA - wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, wykonana na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek, kolorowa, o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźne oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nie przesłoniętymi włosami z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastępca Kierownika USC - pok. nr 5
ul. dr. P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
tel. (067) 26-83-323, (067)2615-911 w. 23
brak opłaty
Do 30 dni.
Podstawa prawna:
Nie przysługuje.
WNIOSEK O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO SKŁADA SIĘ :
Wszystkie dowody wydane przed dniem 01 marca 2015r. zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych.
UWAGA: Zmiana adresu dokonana przed 1 marca 2015 r. skutkuje unieważnieniem dowodu osobistego po 3 miesiącach i wymaga złożenia wniosku o wydanie nowego dokumentu.
Zmiana adresu zameldowania posiadacza dowodu osobistego po 01 MARCA 2015r. nie stanowi podstawy do jego wymiany.
Dowód osobisty odbiera się osobiście w urzędzie gminy, w którym został złożony wniosek z wyjątkiem:
Odbioru dowodu można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania odbioru dowodu osobistego dla osób, których wniosek został przyjęty w miejscu ich pobytu z uwagi na chorobę, niepełnosprawność lub inną niedającą się pokonać przeszkodę powstałą po dniu złożenia wniosku.
- osoby, która nie ukończyła 5. roku życia
- ukończyła 5. rok życia i nie ukończyła 12. roku życia, jeżeli osoba ta była obecna przy składaniu wniosku
Dowód odbiera :
UTRATA / USZKODZENIE DOWODU OSOBISTEGO
Utratę lub uszkodzenie dowodu zgłasza :
Utratę dowodu lub uszkodzenie należy zgłosić na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego :
Uszkodzony dowód stanowi załącznik do formularza.
Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 12. roku życia, jest ważny przez okres 5 lat; wydany osobie, która ukończyła 12. rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego.
URZĄD STANU CYWILNEGO W GOŁAŃCZY
ul. dr. P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz
Stanowisko ds. społeczno-administracyjnych, Zastępca Kierownika USC - pok. nr 5
tel. (067) 26-83-323, (067)2615-911 w. 23
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Gołańcz