Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację dla przedsięwzięć mogących znacząco oraz potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia ( wzór w załączeniu ).
2. Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć: 

 

·         Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko określonych w § 2.1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10.09.2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839) w przypadku, gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia, w formie pisemnej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych (CD, pendrive, karta pamięci itp.) z ich zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu uzgadniającego, oraz oświadczeniem autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

 

·         Kartę informacyjną przedsięwzięcia (w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko określonych w § 3.1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10.09.2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko) a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko na podstawie art. 59 ust. 1 pkt 2 - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko; w formie pisemnej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych (CD, pendrive, karta pamięci itp.) z ich zapisem w formie elektronicznej  w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego  Kartę informacyjną należy opracować zgodnie z art. 62 a ust. 1  Ustawy z dnia 3 października 2008 r. - o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm).

Wzór karty informacyjnej do pobrania w urzędzie pok. nr 10 lub w Biurze Obsługi Interesanta.

 

·         Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej (Wydział Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Wągrowcu), w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś tj. obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcia w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. Przez obszar ten rozumie się:

-        przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;

-        działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub

-        działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.

W formie pisemnej jeden egzemplarz dla organu prowadzącego oraz na informatycznych nośnikach danych (CD, pendrive, karta pamięci itp.) z ich zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego 

 

·         mapa w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś wraz z wyznaczona odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 ustawy ooś. Mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej

W formie pisemnej jeden egzemplarz dla organu prowadzącego oraz na informatycznych nośnikach danych (CD, pendrive, karta pamięci itp.) z ich zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego 

 

·         W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 4 załącza się - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś.

 

·         wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś, z zastrzeżenie, jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia wypisu z rejestru gruntów.

 

·         analiza kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne.

 

·         W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora – oryginał pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Gołańcz, I piętro, pok. 10. lub BOI
poniedziałek - piątek 7:15 – 15:15

Opłaty

 205 zł  - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;

 205 zł  - za zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;

 105 zł – za przeniesienie decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia na rzecz innej osoby;

  17 zł  - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa;

 

Termin i sposób załatwienia

60 dni

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia po zasięgnięciu opinii  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarneg, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Państowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie  a także Starosty Powiatowego w zależności od rodzaju przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko.

Podstawa prawna

Art. 135 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.)

 

Rozdział 3 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.)

 

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839)

 

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Pile za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Gołańcz w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Inne informacje

Sprawę załatwia:
Stanowisko ds. ochrony środowiska i zieleni
pok. nr 10, I piętro
tel. (067) 26-83-320 lub (067) 26-15-911 wew. 20

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat ds. Inwestycji Zagospodarowania Przestrzennego Ochrony Środowiska i Gospodarki Gruntami
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Skotowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 listopada 2008 12:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Rakoczy
Ilość wyświetleń: 9456
25 października 2023 13:00 (Anna Skotowska) - Aktualizacja danych sprawy.
25 października 2023 12:57 (Anna Skotowska) - Aktualizacja danych sprawy.
25 października 2023 12:55 (Anna Skotowska) - Usunięcie załącznika.