Obwieszczenia

Obwieszczenie do społeczeństwa o toczącym się postepowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia - farma fotowoltaiczna na dz. nr 130/1, obręb Panigródz gm. Gołańcz

OŚZ.6220.13.2022.AS                                                                                 Gołańcz, dnia 02.06.2023 r.

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ

 

Na podstawie art. 79 ust. 1 w związku z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.) Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz informuję:

 

1)      o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia:

„Budowa do 2 farm fotowoltaicznych PV Panigródz o mocy do 8 MW wraz z niezbędna infrastrukturą towarzyszącą” planowanej na działce nr 130/1, obręb Panigródz, gmina Gołańcz powiat wągrowiecki, województwo wielkopolskie”

2)      organem właściwym do wydania decyzji w przedmiotowej sprawie jest: Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz;

3)      przystąpieniu przez Organ do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, o którym mowa w pkt. 1;

4)      organami właściwymi do wydania opinii i dokonania uzgodnień są:

- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wągrowcu

- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu

- Państwowe Gospodarstwo Wodne, Wody Polskie

Informuję, że:

a)    w dniu 04.01.2023 r. została wydana opinia sanitarna przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wągrowcu, opiniująca, że powyższe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

b)   w dniu 10.01.2023 r. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Inowrocławiu wydał opinię, w której wyraził opinię, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz wskazał na konieczność określenia w decyzji warunków i wymagań

c)    w dniu 24.05.2023 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał postanowienie, w którym postanowił wyrazić opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji warunków i wymagań

5)      o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacją sprawy, tj.:

a)      wnioskiem o wydanie decyzji wraz z wymaganymi załącznikami;

b)      postanowieniami organu właściwego do wydania decyzji,

c)      stanowiskiem innych organów, o ile stanowiska są dostępne w terminie składania uwag i wniosków.

Przedmiotowa dokumentacja wyłożona jest do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy Gołańcz w pokoju nr 10.

6)      o możliwości składania uwag i wniosków, przy czym Organ informuje, iż:

a)       uwagi i wnioski mogą być składane w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym (w Urzędzie Miasta i Gminy Gołańcz, pokój nr 10 w godzinach od 715 do 1515 lub mailowo: zielen@golancz.pl),

b)      uwagi i wnioski mogą być składane w terminie 30 dni, tj. od dnia 06.06.2023 r. do dnia 05.07.2023 r.,

c)      organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest: Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz,

d)      uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu, o którym mowa w lit. b pozostawia się bez rozpatrzenia,

e)      informacja o sposobie i zakresie rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych w związku z udziałem społeczeństwa zawarta będzie w uzasadnieniu decyzji kończącej postępowanie.

                       

       Z-ca Burmistrza
Miasta i Gminy Gołańcz
                                                                         /-/ mgr Urszula Wierzbicka                                                                                               

    

 

wywieszone w terminie 06.06.2023 do 06.07.2023

                                                                                                                                                                     

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 02.06.2023
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Skotowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 czerwca 2023 15:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Skotowska
Ilość wyświetleń: 190
06 czerwca 2023 15:51 (Anna Skotowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 czerwca 2023 15:51 (Anna Skotowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 czerwca 2023 15:50 (Anna Skotowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)