Obwieszczenia

Obwieszczenie do społeczeństwa o zebranym materiale dowodowym dla przedsięwzięcia pn. „Budowa do 30 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 30 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 133, 134, 135, 147 i 148 w obrębie Grabowo, w gminie Gołańcz”

OŚZ.6220.6.2023.AS                                                                                   Gołańcz, dnia 22.01.2024 r.

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ

 

Na podstawie art. 79 ust. 1 w związku z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz informuję:

 

1)   o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia:

„Budowa do 30 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 30 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 133, 134, 135, 147 i 148 w obrębie Grabowo, w gminie Gołańcz”

 

2)   organem właściwym do wydania decyzji w przedmiotowej sprawie jest: Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz;

3)   przystąpieniu przez Organ do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, o którym mowa w pkt. 1;

4)   organami właściwymi do wydania opinii i dokonania uzgodnień są:

- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wągrowcu

- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu

- Państwowe Gospodarstwo Wodne, Wody Polskie

Informuję, że:

a)    w dniu 09.05.2023 r. została wydana opinia sanitarna przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wągrowcu, opiniująca, że powyższe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

b)   w dniu 16.05.2023 r. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Inowrocławiu wydał opinię, w której orzekł, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji warunków i wymagań.

c)    w dniu 17.01.2024 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał postanowienie, w którym postanowił wyrazić opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji warunków i wymagań

 

5)   o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacją sprawy, tj.:

a)        wnioskiem o wydanie decyzji wraz z wymaganymi załącznikami;

b)        postanowieniami organu właściwego do wydania decyzji,

c)        stanowiskiem innych organów, o ile stanowiska są dostępne w terminie składania uwag i wniosków.

 

Przedmiotowa dokumentacja wyłożona jest do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy Gołańcz w pokoju nr 10.

 

6)   o możliwości składania uwag i wniosków, przy czym Organ informuje, iż:

a)     uwagi i wnioski mogą być składane w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym (w Urzędzie Miasta i Gminy Gołańcz, pokój nr 10 w godzinach od 715 do 1515 lub mailowo: zielen@golancz.pl),

b)   uwagi i wnioski mogą być składane w terminie 30 dni, tj. od dnia 24.01.2024 r. do dnia 22.02.2024 r.,

c)    organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest: Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz,

d)   uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu, o którym mowa w lit. b pozostawia się bez rozpatrzenia,

e)    informacja o sposobie i zakresie rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych w związku z udziałem społeczeństwa zawarta będzie w uzasadnieniu decyzji kończącej postępowanie.

                                                                                                   

                                                                                                                                  Burmistrz

                                                                                                                        Miasta i Gminy Gołańcz

                                                                                                                      /-/ mgr Mieczysław Durski

 

 

 

 

wywieszono w terminie od 23.01.2024 r. do 23.02.2024 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22.01.2024
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Skotowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 stycznia 2024 13:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Skotowska
Ilość wyświetleń: 168
23 stycznia 2024 13:08 (Anna Skotowska) - Dodanie załącznika [obwieszczenie_do_stron_i_spoleczenstwa_dla_przedsiewziecia__farma_fot owotaiczna_30_mw_grabowo.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 stycznia 2024 13:08 (Anna Skotowska) - Dodanie załącznika [obwieszczenie_do_stron_i_spoleczenstwa_dla_przedsiewziecia__farma_fot owotaiczna_30_mw_grabowo.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 stycznia 2024 13:06 (Anna Skotowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)