Uchwały Rady - archiwum

UCHWAŁA Nr XII/107/03

UCHWAŁA Nr XII/107/03
Rady Miasta i Gminy Gołańcz
z dnia 29 października 2003r. w sprawie zmian do budżetu
Miasta i Gminy Gołańcz na 2003 rok.



Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 oraz z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 ) art. 124 ust. 1 pkt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9
i 10 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz.148 , Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874) Rada Miasta i Gminy Gołańcz uchwala, co następuje:


§1.1. W budżecie na 2003 rok uchwalonym uchwałą Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002r. Rady Miasta i Gminy Gołańcz zmienionym:

Zarządzeniem Burmistrza M i G Gołańcz Nr 1/2003 z dnia 17 stycznia 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr V/36/03 z dnia 14 lutego 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr VI/51/03 z dnia 26 marca 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr VII/71/03 z dnia 23 kwietnia 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr VIII/72/03 z dnia 30 maja 2003r.
Zarządzeniem Burmistrza M i G Gołańcz Nr 31/2003 z dnia 06 czerwca 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr IX/78/03 z dnia 30 czerwca 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr X/98/03 z dnia 26 sierpnia 2003r.
Uchwałą Rady Miasta i Gminy Gołańcz Nr XI/102/03 z dnia 26 września 2003r.
Zarządzeniem Burmistrza M i G Gołańcz Nr 67/2003 z dnia 30 września 2003r.


wprowadza się następujące zmiany:

1) zmniejsza się dochody budżetu Miasta i Gminy Gołańcz o kwotę 201.815,00

tj. do kwoty 12.840.064,00
w tym :

- dotacje celowe z budżetu państwa na finansowanie zadań bieżących zleconych gminie
1.404.237,00

- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin)
337.271,00



zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały zmieniającym
załącznik Nr 1 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku;
- 2 -

2) zmniejsza się wydatki budżetu Miasta i Gminy Gołańcz o kwotę 129.890,00

tj. do kwoty 12.226.489,00
w tym :


- wydatki na realizację zadań bieżących zleconych gminie 1.404.237,00

- wydatki z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)
337.271,00




zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały zmieniającym
załącznik Nr 2 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku .

2. Załącznik Nr 3 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku zostaje zmieniony zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.

3. Załącznik Nr 4 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4, 5 do niniejszej uchwały.

4. Załącznik Nr 5 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

5. Załącznik Nr 6 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

6. Załącznik Nr 8 do uchwały budżetowej Nr IV/28/02 z dnia 30 grudnia 2002 roku otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gołańcz.


§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 29 października 2003r.
















UZASADNIENIE

do uchwały Nr XII/107/03 z dnia 29 października 2003r.
w sprawie zmian do budżetu Miasta i Gminy Gołańcz na 2003 rok.
_________________________

Zmian w budżecie Miasta i Gminy dokonuje się na podstawie :

- pisma Wojewody Wielkopolskiego Nr FB.I-3.3011-577/03 z dnia 17 października 2003r. w sprawie zmniejszenia planu dotacji celowej na 2003r. o kwotę 134.815,00

( dochody - Dz.. 853, rozdział 85314 § 201 zmniejszenie o kwotę 125.463,00
wydatki - Dz. 853, rozdział 85314 § 3110 zmniejszenie o kwotę 125.463,00
dochody - Dz. 853, rozdział 85316 § 201 zmniejszenie o kwotę 9.352,00
wydatki - Dz. 853, rozdział 85316 § 3110 zmniejszenie o kwotę 9.352,00).

Zmian w budżecie Miasta i Gminy Gołańcz dokonuje się na podstawie analizy dochodów i wydatków za 9 miesięcy:

DOCHODY:

Dz. 750 rozdział 75095 § 244 50.545,00 ( zmniejszenie)
§ 626 50.545,00 ( zwiększenie)

W dziale Administracja publiczna, rozdział pozostała działalność zmian dokonuje się w związku z poprawnym zakwalifikowaniem dochodów otrzymanych na utrzymanie i wyposażenie Gminnego Centrum Informacji.

Dz. 756 rozdział 75615 § 031 67.000,00 ( zmniejszenie)

W dziale dochodów od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej, w rozdziale wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych dokonuje się zmniejszenia w podatku od nieruchomości.

WYDATKI:

Dz. 700 rozdział 70005 § 6050 121.925,00 (zwiększenie)

W dziale Gospodarka mieszkaniowa w rozdziale gospodarki gruntami i nieruchomościami wprowadza się do planu zadanie pod nazwą „Termomodernizacja gminnych obiektów: Urzędu Miasta i Gminy, Gołanieckiego Ośrodka Kultury, Przedszkola Publicznego w Gołańczy„ .


- 2 -
Dz. 750 rozdział 75095 § 4010 700,00 (zmniejszenie)
§ 4110 110,00 (zmniejszenie)
§ 4120 15,00 (zmniejszenie)
§ 4210 47.720,00 (zmniejszenie)
§ 4300 2.000,00 (zmniejszenie)
§ 6060 50.545,00 (zwiększenie)

W dziale Administracja publiczna, rozdział pozostała działalność – zmian dokonuje się w odniesieniu do zmian dokonanych po stronie dochodów w dziale 750,
rozdział 75095.
Dz. 757 rozdział 75702 § 8070 80.000,00 (zmniejszenie)

W dziale obsługa długu publicznego, rozdział obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego dokonuje się zmniejszenia z tytułu odsetek od krajowych pożyczek i kredytów.

Dz. 853 rozdział 85315 § 3110 50.000,00 (zmniejszenie)

W dziale Opieka Społeczna , rozdział dodatki mieszkaniowe dokonuje się zmniejszenia
o 50.000,00 to nadwyżka w planie dodatków, o którą umniejsza zaciągany kredyt planowany przy uchwalaniu budżetu ( planowano 400.000,00, zaciąga się 350.000,00 ).

Dz. 900 rozdział 90017 § 6210 13.000,00 (zwiększenie)

W dziale Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział Zakłady gospodarki komunalnej dokonuje się zwiększenia planu dotacji celowej z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych zakładów budżetowych.

Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( Dz. U. Nr 62 poz. 628 z 2001r. z późniejszymi zmianami ) przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gołańczy przygotowana została instrukcja eksploatacji składowiska odpadów w Smogulcu, która została zatwierdzona przez Starostwo Powiatowe w Wągrowcu . W decyzji Nr OS7647/39/2003 zapisano zastrzeżenie „ Do dnia 31 grudnia 2003r. zostanie zainstalowana na terenie składowiska waga w celu właściwego określania ilości przyjmowanych odpadów.”
Paragraf 13 Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 marca 2003r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących lokalizacji, budowy, eksploatacji i zamknięcia jakim powinny odpowiadać poszczególne typy składowisk odpadów ( Dz. U. Nr 61 poz. 549 ) mówi, że składowisko odpadów wyposaża się w system umożliwiający pomiar masy odpadów przyjmowanych na składowisko, w szczególności składowisko odpadów, na które to odpady dostarczone są transportem kołowym, wyposaża się w wagę samochodową.
W związku z powyższym, że Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gołańczy nie posiada środków na zakup tej wagi i złożył wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy w Gołańczy o przyznanie dotacji celowej z budżetu na sfinansowanie zakupu inwestycyjnego , planuje się przyznanie w/w dotacji dla zakładu budżetowego. Należy dodać, że zadaniem własnym gminy są sprawy związane z utrzymaniem wysypisk ( art. 7 ust. 1pkt. 3 ustawy o samorządzie gminnym ).

W wyniku wprowadzonych zmian zmienia się wynik budżetu, zmniejsza się on z 685.000zł na 613.575 zł.
Załącznik nr 3
do uchwały nr XII/107/03
z dnia 29 października 2003r.
Rady Miasta i Gminy Gołańcz
w sprawie zmian do budżetu
Miasta i Gminy Gołańcz na 2003r.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie (związkom gmin)

Dochody ogółem - 1.418.237,00
w tym:
dochody budżetu państwa - 14.000,00

Dz rozdział § Kwota
1 2 3 4
750 75011 201 71.600,00
235 14.000,00
RAZEM 75011 85.600,00
750 RAZEM 85.600,00
751 75101 201 1.200.00
RAZEM 75011 1.200,00
75110 201 19.330,00
RAZEM 75110 201 19.330,00
751 RAZEM 20.530,00
754 75414 201 200,00
RAZEM 75414 200,00
754 RAZEM 200,00
801 80101 201 7.142,00
RAZEM 80101 7.142,00
801 RAZEM 7.142,00
853 85303 201 319.900,00
RAZEM 85303 319.000,00
85313 201 49.500,00
RAZEM 85313 49.500,00
85314 201 694.873,00
RAZEM 85314 694.873,00

- 2 -
Dz rozdział § Kwota
1 2 3 4
85316 201 52.648,00
RAZEM 85316 52.648,00
85319 201 124.800,00
RAZEM 85319 124.800,00
85395 201 5.490,00
RAZEM 85395 5.490,00
853 RAZEM 1.247.211,00
900 90015 201 57.554,00
900 RAZEM 57.554,00
OGÓŁEM 1.418.237,00
II. WYDATKI
Dz. Rozdział § Kwota
1 2 3 4
750 75011 3020 720,00
4010 49.000,00
4040 3.100,00
4110 9.900,00
4120 1.300,00
4210 6.000,00
4300 .255,00
4410 200,00
4440 1.125,00
750 RAZEM 71.600,00
751 75101 4110 100,00
4120 15,00
4210 535,00
4300 550,00
RAZEM 75101 1.200,00

- 3 -
Dz. Rozdział § Kwota
1 2 3 4
75110 3030 12.830,00
4110 174,00
4120 25,00
4210 2.525,00
4300 3.209,00
4410 567,00
RAZEM 75110 19.330,00
751 RAZEM 20.530,00
754 75414 4210 200,00
754 RAZEM 200,00
801 80101 3240 7.142,00
RAZEM 80101 7.142,00
801 RAZEM 7.142,00
853 85303 3020 4.000,00
4010 185.500,00
4040 14.200,00
4110 35.700,00
4120 4.900,00
4210 19.970,00
4220 1.500,00
4260 20.450,00
4270 7.850,00
4280 180,00
4300 11.000,00
4410 3.000,00
4430 5.000,00
4440 6.650,00
RAZEM 85303 319.900,00


- 4 -
Dz. Rozdział § Kwota
1 2 3 4
85313 4130 49.500,00
RAZEM 85313 49.500,00
85314 3110 649.873,00
4110 45.000,00
RAZEM 85314 694.873,00
85316 3110 52.648,00
RAZEM 85316 52.648,00
85319 3020 2.700,00
4010 80.500,00
4040 4.850,00
4110 15.600,00
4120 2.400,00
4210 7.150,00
4270 500,00
4300 8.000,00
4410 1.600,00
4430 500.00
4440 1.000,00
RAZEM 85319 124.800,00
85395 3110 5.490,00
RAZEM 85395 5.490,00
853 RAZEM 1.247.211,00
900 90015 4260 46.081,00
4270 11.473,00
RAZEM 90015 57.554,00
900 RAZEM 57.554,00
OGÓŁEM 1.404.237,00


Załącznik Nr 7
do uchwały Nr XII/107/03
z dnia 29 października 2003r.
Rady Miasta i Gminy Gołańcz
w sprawie zmian do budżetu
Miasta i Gminy Gołańcz na 2003 rok


PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW
GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA

I GOSPODARKI WODNEJ

NA 2003 ROK



DZ
ROZDZIAŁ
§
PRZYCHODY
WYDATKI

900 90011 069 32.000,00
4210 12.900,00
4300 19.100,00

OGÓŁEM
32.000,00
32.000,00


1. PRZYCHODY:

a) wpływy z tytułu opłat i kar za wprowadzenie zanieczyszczeń do
naturalnego środowiska, za składowanie różnego rodzaju odpadów
oraz usuwanie drzew i krzewów


-

32.000,00 zł.
2. WYDATKI:

a) bieżące porządkowanie rekultywowanego składowiska odpadów komunalnych w Gołańczy, obcinanie koron drzew - 15.300,00 zł,
b)) zakup koszy na śmieci - 7.200,00 zł,
c) zakup materiałów szkoleniowych, paliwa oraz nagród „Sprzątanie świata „ 2003 rok
-
1.700,00 zł,
d) zakup worków i rękawic „Sprzątanie świata” 2.000,00 zł,
e) prowizje bankowe - 300,00 zł,
f) zakup kosiarki - 2.000,00 zł,
g) badanie czystości wód w studniach gminnych - 2.000,00 zł,
h) dezynfekcja studni - 1.500,00 zł.


Załącznik Nr 8
do uchwały Nr XII/107/03
z dnia 29 października 2003r.
Rady Miasta i Gminy Gołańcz
w sprawie zmian do budżetu
Miasta i Gminy Gołańcz na 2003 rok



PRZYCHODY I ROZCHODY ZWIĄZANE Z FINANSOWANIEM DEFICYTU I ROZDYSPONOWANIEM NADWYŻKI BUDŻETOWEJ
W 2003 ROKU


§ Wyszczególnienie Przychody Rozchody

1. Plan dochodów

12.840.064,00
2. Plan wydatków – 12.226.489,00
3. Wynik ( 1 – 2 ) - 613.575,00

Rozliczenie nadwyżki:

952
Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym
471.925,00

992 Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów 1.085.500,00












Załącznik Nr 6
do uchwały Nr XII/107/03
z dnia 29 października 2003r.
Rady Miasta i Gminy Gołańcz
w sprawie zmian do budżetu
Miasta i Gminy Gołańcz na 2003 rok

PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW NA ROK 2003
ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ
I. Stan funduszu obrotowego na początek roku 94.581,00 zł
II. Przychody ogółem 1.245.422,00 zł
w tym:
- wpływy z usług i sprzedaży 1.190.422,00 zł
- dotacja z budżetu gminy - przedmiotowa 42.000,00 zł
- dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub
dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji
i zakupów inwestycyjnych zakładów budżetowych


13.000,00 zł
III. Wydatki
w tym między innymi:
- wydatki na zakupy inwestycyjne zakładów
budżetowych
1.245.422,00 zł


13.000,00 zł
IV. Stan funduszu obrotowego na koniec roku 94.581,00 zł
DOTACJE PRZEDMIOTOWE (dz.900, rozdział 90017 § 2650)
Zakład budżetowy Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 42.000,00 zł
Dotacja w zakresie dopłaty do utrzymania oczyszczalni ścieków w Smogulcu i składowiska nieczystości stałych, tzn. dopłata do 1 m3 zrzut ścieków socjalnych oraz składowania śmieci na gminnym składowisku.

ŚRODKI SPECJALNE:
1. Żywienie dzieci w przedszkolu:

- stan środków pieniężnych na początek okresu sprawozdawczego 43,00
- przychody § 083 46.930,00
§ 092 27,00

- wydatki § 4220 46.570,00
§ 4300 430,00

2. Żywienie dzieci w świetlicach szkolnych:

- stan środków pieniężnych na początek okresu sprawozdawczego 150,00
- przychody § 083 81.330,00
§ 092 30,00

- wydatki § 4220 81.040,00
§ 4300 470,00



Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 lutego 2004 16:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1015
04 lutego 2004 16:21 (Administrator) - Dodano załącznik
04 lutego 2004 16:01 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu