Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych – umorzenia zaległości, odroczenia terminów płatności, rozłożenie zobowiązania na raty

Kod RWA

Sprawa aktualnie obowiązująca

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1) wniosek w zależności od rodzaju ulgi z jakiej chce skorzystać podatnik:

a) wniosek o umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę,

b) wniosek o odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowej,

c) wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę;

2) Załączniki do wniosku:

a)  oświadczenie o sytuacji finansowej i rodzinnej wnioskodawcy,

b) inne dokumenty potwierdzające okoliczności wskazane w uzasadnieniu wniosku o udzielenie ulgi, m.in.:   

- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,

- odcinki emerytur lub rent - kopie,

-zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku),

- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki itp.),

- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie opłat i rachunków za czynsz, gaz, TV, energię elektryczną, odpady komunalne, wodę, ścieki i inne),

- kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego,

- podpisany formularz - klauzula informacyjna (RODO),

c) zaświadczenia o otrzymanej pomocy publicznej w ramach pomocy de minimis albo pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie za okres trzech ostatnich lat budżetowych (2 lata wstecz + rok bieżący) / oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy publicznej w ramach pomocy de minimis albo pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w okresie ostatnich trzech lat budżetowych (2 lata wstecz + rok bieżący),

d) inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Gołańcz

ul. dr. P. Kowalika 2

62-130 Gołańcz

Biuro obsługi interesanta (BOI)

Opłaty

brak

 

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek, środa i czwartek 7:15 – 15:15

wtorek 7:15 -17:15

piątek 7:15 - 13:15

Termin i sposób załatwienia

Do 30 dni, a w przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (złożenia wniosku przez podatnika).

Decyzja, której odbiór następuje osobiście lub drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru.

Podstawa prawna

Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów strona zostanie wezwana do ich uzupełnienia.

 

 

 

Sprawę załatwia:
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
pokój nr 16 (pierwsze piętro)
Telefon: (67) 26-83-319

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2025 12:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Weronika Leszczyńska
Ilość wyświetleń: 116
12 marca 2025 12:29 (Weronika Leszczyńska) - Aktualizacja danych sprawy.
12 marca 2025 12:28 (Weronika Leszczyńska) - Aktualizacja danych sprawy.
12 marca 2025 12:10 (Weronika Leszczyńska) - Dodanie załącznika.