Wniosek w sprawie zwolnienia i ugi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

 

  1. wniosek o zwolnienie i ulgę w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów,
  2. akt notarialny,
  3. formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę
  4. zaświadczenia o pomocy de minimis jakie Wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających  go  lat,  5.
  5. Oświadczenie nabywcy, że:osoby od której nabył grunt nie są spokrewnione, gospodarstwo nie przekracza 100 ha.6.
  6. Informacja o otrzymanej pomocy publicznej lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej na wnioskowaną inwestycję.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy Gołańcz, I piętro, pok. 14.
poniedziałek, środa, czwartek 7:15 – 15:15,
wtorek 7:15-17:15,

piątek7:15-13:15,

Opłaty

brak

Termin i sposób załatwienia

Do 30 dni, a w przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (złożenia wniosku przez podatnika).

Decyzja, której odbiór następuje osobiście lub drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru.

Podstawa prawna

  1. Art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
  2. Art. 12 ust. 1 pkt. 4 i art. 12 ust. 3-6 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym.
  3. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym.
  4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11.06.2010 r. w sprawie zakresu informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Inne informacje

  1. Zwalnia się od podatku rolnego

1)     grunty przeznaczone na utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nieprzekraczającej 100 ha:

a) będące przedmiotem prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego, nabyte w drodze umowy sprzedaży,

b) będące przedmiotem umowy o oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste,

c) wchodzące w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, objęte w trwałe zagospodarowanie,

2)     grunty gospodarstw rolnych powstałe z zagospodarowania nieużytków – na okres 5 lat, licząc od roku następnego po zakończeniu zagospodarowania.

  1. Okres zwolnienia wynosi 5 lat, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zawarto umowę sprzedaży gruntów lub prawa wieczystego użytkowania, ustanowiono prawo wieczystego użytkowania gruntów lub objęto grunty w trwałe zagospodarowanie w drodze umowy. Po upływie okresu zwolnienia, o którym mowa stosuje się ulgę w podatku rolnym, polegającą na obniżeniu podatku w pierwszym roku o 75% i w drugim roku o 50%.

Sprawę załatwia:
Stanowisko ds. wymiaru podatku
pok. nr 14
tel. (067) 26-83-315 lub (067) 26-15-911 wew. 15

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 listopada 2008 11:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Rakoczy
Ilość wyświetleń: 3835
17 marca 2025 13:32 (Aurelia Dziergas) - Aktualizacja danych sprawy.
18 listopada 2020 14:56 (Aurelia Dziergas) - Dodanie załącznika.
18 listopada 2020 14:56 (Aurelia Dziergas) - Dodanie załącznika.