OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Nazwa zadania: Budowa kanalizacji sanitarnej dla wsi Chojna, Potulin, Bogdanowo
Numer ogłoszenia BZP: 95997 - 2011; data zamieszczenia: 25.03.2011
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Gołańcz , ul. Dr P. Kowalika 2, 62-130 Gołańcz, woj. wielkopolskie, tel. 067 2615911, faks (067) 261 59 11.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej dla wsi Chojna, Potulin, Bogdanowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla wsi Chojna, Potulin, Bogdanowo. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie : 1) sieci grawitacyjnej kanalizacji sanitarnej, 2) sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej, 3) przepompowni ścieków sieciowych P I, P II, P III, 4) przepompowni ścieków przydomowych Pd 1, Pd 2, 5) przykanalików doprowadzonych do granic nieruchomości. 1. Sieci grawitacyjnej kanalizacji sanitarnej. Kolektory grawitacyjne kanalizacji sanitarnej będą wykonane z rur PVC śr. 0,20 m i 0,25 m lite klasy S o sztywności obwodowej SN 8, SDR 34 z uszczelką gumową. Przyłącza kanalizacyjne do granicy działki będą wykonane z rur PCV o śr. 0,16 m oraz 0,20 m lite, klasy S o sztywności obwodowej SN 8, SDR 34 . Łączna długość sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej : a) śr. 0,20 PVC , L = 2167,5 mb, b) śr. 0,25 PVC , L = 403,5 mb Łączna długość przyłączy kanalizacyjnych : a) śr. 0,16 PVC , L = 483,0 ( 64 szt ), b) śr. 0,20 PVC , L = 54,0 ( 12 szt ) Na załamaniach tras i węzłach połączeniowych przewiduje się studzienki rewizyjne wykonane z elementów prefabrykowanych betonowych łączonych na uszczelki gumowe 2. Sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej. Trasy projektowanych rurociągów przebiegają w pasach drogowych, gruntowych, po terenach rolnych oraz łąk i sadów. Niewielki odcinek przebiega pod drogą wojewódzką nr 194. Rurociągi tłoczne wykonane będą z rur PCV Dy 90 SDR 21, Dy 110 SDR 26, PN 10 łączonych na uszczelkę oraz z rur PE 80 Dy 63, SDR 13,6, PN 10 łączonych przez zgrzewanie. Dopuszcza się łączenie rur Dy 63 za pomocą kształtek ISO lub złączkowych POLYRAC. Średnice i długości rurociągów tłocznych wynoszą : a) P I do SR 1 - o 90 PVC ; L = 1642,0 mb b) PII do SR 2 - o 90 PVC ; L = 2136,5 mb c) PIII do SR 3 - o 110 PVC ; L = 2296,0 mb d) Pd1 do węzła nr 110 - o 63 PE ; L = 67,5 mb e) Pd2 do węzła nr 110 i studni SR 4 - o 63 PE ; L = 84,0 mb Łączna długość rurociągów tłocznych wynosi - 6226,0 mb, w tym : - o 63 ; L = 151,5 mb, - o 90 ; L = 3778,5 mb, - o 110 ; L = 2.296,0 mb. Na rurociągach tłocznych wykonać zespoły napowietrzająco - odpowietrzające z zaworami napowietrzająco - odpowietrzającymi, trojnikiem MMA, pokrywą włazu z pierścieniem. Do płukania rurociągu służyć będzie zamontowana armatura do płukania kanałów, Dla odprowadzenia ścieków do istniejącego systemu kanalizacji należy wykonac przepompownie ścieków P I, P II, P III, Pd 1, Pd 2. Przy ustalaniu lokalizacji przepompowni uwzględniono wymagania technologiczne rozmieszczenia sieci kanalizacyjnych, warunki topograficzne i hydrograficzne terenu oraz warunki prawne dotyczące działki usytuowania przepompowni i tłoczni. Przepompownie zlokalizowano na następujących działkach : 1) przepompownia sieciowa P I - działka nr 245, obręb Chojna, 2) przepompownia sieciowa P II - działka nr 82, obręb Potulin, 3) przepompownia sieciowa P III - działka nr 11.16, obręb Bogdanowo, 4) przepompownia przydomowa Pd 1 - działka nr 74, obręb Potulin, 5) przepompownia przydomowa Pd 2 - działka nr 74, obręb Potulin Przepompownie ścieków będą obiektami podziemnymi bez stałej obsługi. Zbiorniki przepompowni sieciowych wykonane będą z klejonych elementów polimerobetonowych DN 1500 i DN 1200. W zbiornikach zabudowane będą po dwie pompy. Przepompownie zasilane będą zgodnie z warunkami przyłączenia do sieci elektroenergetycznej ENEA w złączu kablowo-pomiarowym. Zasilanie awaryjne realizowane będzie za pomocą przewoźnego agregatu prądotwórczego, który będzie zamontowany w każdej przepompowni sieciowej. Praca przepompowni monitorowana będzie z wykorzystaniem systemu GPRS. Przepompownie przydomowe będą obiektami podziemnymi bez stałej obsługi. Zbiorniki przepompowni wykonane z klejonych elementów polimerobetonowych DN 1000 ( Pd 1 i Pd 2). W zbiornikach zabudowane będą pojedyncze pompy z rozdrabniaczem. Teren przepompowni ścieków ogrodzony będzie siatką o wysokości 150 cm z drutu stalowego ocynkowanego powleczonego igielitem mrozoodpornym w kolorze zielonym, na słupkach stalowych ocynkowanych wys. 185 cm, osadzonych w fundamencie 30x30x80 cm z betonu B-15, z furtką i bramą wjazdową. Tereny przepompowni będą utwardzone kostką betonową przystosowaną dla samochodów serwisowych. Na terenie ogrodzonym znajdować się będą szafki przyłącza i sterowania oraz lampa oświetleniowa 3. Odtworzenie nawierzchni dróg. Budowane sieci prowadzone będą w istniejących ulicach o nawierzchni gruntowej oraz nawierzchni asfaltowej. Odtworzenie konstrukcji nawierzchni należy wykonać w dostosowaniu do istniejącej nawierzchni. Nawierzchnie do odtworzenia na szerokości wykopu plus zakładki 2 x 0,30 m. Górna powierzchnia nawierzchni odtwarzanej powinna pokrywać się z górną powierzchnią nawierzchni istniejącej. 4. Odpady z budowy. Wywóz ziemi z wykopów w trakcie wykonywania robot na składowisko odpadów komunalnych w m. Smogulec oddalonej o ok. 8 km od miejsca wykonywania robót. Zdjęty asfalt z nawierzchni ulic należy poddać recyklingowi w całości. Materiał przekazać Zamawiającemu. 5. Budowa rurociągu tłocznego w pasie drogi wojewódzkiej. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi budowa odcinka rurociągu tłocznego ścieków w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 194 Wyrzysk - Gołańcz - Morakowo w miejscowości Potulin, gm. Gołańcz ( działka o nr ewid. 54 ). Rurociąg tłoczny wykonać z rur PVC ciśnieniowych łączonych na uszczelkę śr. 90 x 4,3 mm (SDR 26, PN 10). Łączna długość rurociągu tłocznego ścieków w granicy pasa drogowego drogi wojewódzkiej - o 90 ; L = 14,5 mb Przejście wykonać przeciskiem pod drogą wojewodzką nr 194. Przecisk wykonać rurą stalową o śr. 273,1 x 7,3 mm. Na 14 dni przed planowanym rozpoczęciem robot wykonawca powinien opracować i zatwierdzić projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym oraz wystąpić z wnioskiem o pozwolenie na zajęcie terenu. 6. Nadzór archeologiczny. Wykonawca będzie prowadził roboty ziemne pod nadzorem archeologicznym. Zadaniem wykonawcy będzie podpisanie umowy z archeologiem o świadczenie usługi nadzoru archeologicznego. Oświadczenie - zobowiązanie o świadczeniu usługi nadzoru archeologicznego należy załączyć do oferty..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.00-6, 45.11.12.00-0, 45.23.24.23-3, 45.22.35.00-1, 45.31.10.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.60.00-5, 45.31.61.00-6, 45.33.00.00-9, 45.23.10.00-5, 45.34.20.00-6, 45.23.31.20-6, 45.11.12.91-4, 45.11.27.10-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 50.000 złotych słownie : pięćdziesiąt tysięcy złotych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
1) wykaz punktów serwisowych z podaniem czasu reakcji serwisowej, 2) oświadczenie o dysponowaniu narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi dostępnymi dla wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; 3) Kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną wraz z zestawieniem cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowej pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oświadczenie wykonawcy, że przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia dokona ubezpieczenia przedmiotu umowy z tytułu odpowiedzialności deliktowej i kontraktowej na sumę gwarancyjną w wysokości zawartego kontraktu brutto z tym, że : a) suma gwarancyjna na jedno zdarzenie nie może być mniejsza niż 500.000 zł, b) OC za szkody wyrządzone przez podwykonawców bez podlimitu, c) OC za szkody w środowisku z podlimitem nie niższym niż 1,0 mln zł, d) maksymalna wysokość franszyzy redukcyjnej lub udziału własnego - do 10 % szkody. 2) Dotyczy podmiotów gospodarczych będących osobami fizycznymi. W celu stwierdzenia, czy osoba podpisująca oświadczenia woli lub udzielająca pełnomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty należy załączyć aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) Informacja wykonawcy o sposobie postępowania z materiałami pochodzących z rozbiórki lub nadmiarem gruntu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu innego wykorzystania tych materiałów. 5) Oświadczenie, że wykonawca będzie prowadził roboty pod nadzorem archeologicznym i w tym względzie zobowiązuje się uzgodnić zakres prac oraz sposób prowadzenia nadzoru archeologicznego z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Poznaniu, Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków, na 30 dni przed rozpoczęciem prac ziemnych.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach : 1) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie ,jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 2) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, b) nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy. 3) Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.), 4) Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty. 5) Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań: a) przekazania terenu budowy, b) przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których Zamawiający był zobowiązany), c) przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej, d) zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową, e) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie. 6) Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, f) niewypałów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w SIWZ, h) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 7) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 8) Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 9) Jeżeli powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności : a) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, a zastosowanie przewidzianych rozwiązań będzie niekorzystnym wykonaniem przedmiotu umowy, e) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Zmiany wskazywane w lit. e będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększanym z tego powodu kosztom. Każde ze wskazanych w lit. a -e zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 10) Pozostałe zmiany a) jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, b) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę , c) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie wykonawcy, d) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 Kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 Ksh. 3. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.golancz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski ul. Dr. P.Kowalika 2 62 - 130 Gołańcz u p. Karola Wolter.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2011 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat. Urząd Miejski ul. Dr. P.Kowalika 2 62 - 130 Gołańcz.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Umowa o dofinansowanie Nr 00003-6921-UM1500061/10 z dnia 14.12.2010r.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|
/-/BURMISTRZ MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ mgr inż. Mieczysław DURSKI
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Gołańcz